قیمت طراحی وب سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

در راستی قالب وبسایت شما، طراحی وب سایت شما است که به وردپرس می گوید چگونه به ظاهر سایت شما نگاه بیاندازد؟

custom-website-theme-768x334

اینجا است که این جستار سرگرم کننده تر می شود. شما می توانید از بین هزاران هزار پوسته یا همان قالب طراحی شده توسط طراحان مختلف استفاده کنید و آن را برای خودتان شخصی سازی کنید.

چگونه یک قالب سایت چیره دست برای وردپرس خود پیدا کنید که آن را همنشین بدارید؟
۱٫ ورود به داشبورد وردپرس تان
به http://yoursite.com/wp-admin بروید. (جایگزینی “yoursite” با حوزه خود).

این نمایی از داشبورد وردپرس است:

wordpress-dashboard

اینجا همه چی به سادگی دیده می شود، ولی خواهشمندم گیج نشوید. من قرار است به شما نشان بدهم که حالا کجا بروید.

۲٫ قالب خود را انتخاب کنید.
اگر روی گزینه نمایش > پوسته ها در نوار افزار سمت راست کلیک کنید میتوانید در قالب های وبسایت موجود در وردپرس یکتا را انتخاب نمایید که تمامی مجانی است. اما من توصیه میکنم که از قالب های حرفه ای تر بهره‌گیری کنید.

free_wordpress_blog_themes-1024x446

دقت کنید: شما ۴ راه برای کشف قالب پسندیده تان بیشتر ندارید:

از قالب های رایگان موجود در وردپرس برای تاسیس وبسایت خود بهره‌گیری نمایید: این قالب ها نزدیک هیچکدام از لحاظ نما دلچسب نیستند ولی اگر در بینشان چیزی پسند کردید بدانید که قالب های بسیار استانداردی هستند؛ چه از لحاظ فنی چه از لحاظ دسترسی و چه از لحاظ سئو on page.
از قالب های رایگان پارسی متفرقه در سایت های گوناگون کاربرد کنید: مثلا اگر جستجو کنید قالب های خبری مجانی شاید ده ها باره در وب سایتهای فارسی زبان پیدا کنید که میتوانید متعلق به ها استفاده نمایید اما به یاد داشته باشید که معمولا این قالب ها استاندارد نیستند و بخشی از امکانات شدنی است از همان ابتدای راه اندازی تارنما برای شما خوب پیشه نکند.
خرید قالب های پولی از تارنما های پارسی زبان: این قالب ها معمولا از کیفیت بالاتری برخوردارند ولی ایراد آنها این است که مفتوح هم از لحاظ های فنی استانداردها را رعایت نمیکنند. (اگر زبانمان چپ چین بود به شما میگفتم که به وبسایت themeforest.net بروید و از منبع قالب های بسیار استاندارد و خلاقانه این سایت استفاده کنید، اما چه بگویم که از جهت زبان (direction) هم بخت نیاورده ایم).
سفارش طراحی قالب وردپرس به یک شرکت طراحی سایت: این کار بهترین انتخاب است ولی خرج آن می تواند مساله مهمی باشد.
شرکت نکسار میتواند قالب های استاندارد، خلاقانه و اختصاصی برای شما با هزینه ای مناسب طراحی کند، حتی قبل از عقد هرگونه پیمان نامه یا پرداخت وجه. در صورت رغبت به این لینک بروید.

۳٫ نصب قالب روی وردپرس
اگر قالب خود را از میان قالب های موجود در دسته پوسته ها پیدا کردید که همان جا گزینه نصب را پیدا کنید و بزنید. اما اگر قالب خود را از احد از وبسایت ها خریداری کرده یا دانلود کرده اید، فایل zip قالب را (اگر فایل قالب زیپ نیست خودتان این پیشه را انجام دهید) در بخش پوسته ها > افزودن پوسته تازه > بارگذاری پوسته، آپلود کرده و سپس گزینه پرکار کردن را بزنید.

نکته مهم: عوض کردن یا پاک کردن قالب، باعث پاک شدن نوشته ها و هیچ یک از مطالب وبسایت شما نمی شود. بدون نگرانی این شغل را اتمام دهید.

چگونه درونمایه و صفحات جدید اضافه کنم؟
وقتی قالب را روی وبسایت وردپرس خویش نصب کردید، شما برای برپایی محتوا آماده هستید. اجازه دهید به چند روش کلی اشاره کنم:

افزودن و ویرایش صفحات (Adding and editing pages)
آیا یک صفحه خدمات ما یا درباره ما میخواهید؟ (مانند صفحاتی که در منوی سایت ما می بینید)

به نوار کناری در داشبورد وردپرس خود نگاه کنید و به “صفحه” -> “اضافه کردن” بروید.
پس از کلیک یک صفحه کم و بیش مانند صفحه ای که در مایکروسافت ورد دیده اید رو به روی شما قرار میگیرد. قیمت طراحی وب سایت با وردپرس متن خویش را برای انتشار در این صفحه از وبسایت خود بنویسید، به آن عکس اضافه کنید و سپس دکمه انتشار را بزنید. پیشه تمام است! میتوانید این صفحه وبسایت خویش را با کلیک بر روی نمایش فیش ببینید.
wordpress

اضافه کردن صفحات به منوی سایت
خب حال که که صفحه ساخته شد مخاطبین شما چگونه این صفحه را ببینند؟ از کجا به آن دسترسی داشته باشند؟ چه جایی بهتر از لیست یا همان منوی وبسایت شما؟

در نوار سمت راست داشبورد وبسایت وردپرس خود، روی نمایش کلیک کنید. سپس به فهرست ها بروید.
در منوی سمت راست آن گرد از برگه هایی را که برپایی کرده اید را با زدن تیک چک باکس آن انتخاب کنید. سپس دکمه اضافه کردن به فهرست را بزنید.
در نهایت روی کلید ذخیره لیست کلیک کنید.
menus

افزودن و ویرایش نوشته
اگر شما یک دسته بلاگ یا مقالات و یا تازه ها در وبسایت خود دارید، بخش نوشته ها تقسیم بعدی است که باید به آن سر بزنید. شما میتوانید موضوعاتی را برای نوشته های خود برپایی کنید تا هر نوشته در تو موضوعی قرار بگیرد. مثلا: مقالات طراحی سایت، مقالات سئو، مقالات وردپرس و….

مثلا شما می خواهید در تارنما وردپرس خود یک دسته مقالات و یک دسته اخبار داشته باشید که هر کدام خویش دارای چندین زیر سوژه می شوند.

بگذارید به شما بگویم چگونه این پیشه را انجام دهید. در منوی سمت راست به بخش گروه ها بروید. در آنجا و در تقسیم اضافه کردن بخش بازپسین یک تقسیم با نام مقالات بسازید و مادر آن را روی هیچ کدام بگذارید (چون مقالات خود، دسته اصلی است و بخش مادری ندارد)، سپس کلید افزودن تقسیم جدید را بزنید.

آنگاه تقسیم دیگری بسازید و مثلا اسم آن را مقالات تخصصی گذاشته و والده آن را مقالات گزینش کنید و به همین ترتیب ذیل تقسیم های سایر را بسازید. حال یک بخش دیگر به نام اخبار بسازید و مادر آن را هیچ کدام بگذارید و به ترتیبی که بیان شد ذیل گروه ها را برایش برگزیدن کنید.

لازم به بیان است که بی نهایت دسته میتوانید در وبسایت خویش ایجاد کنید.

wordprss-categories

حال می توانید نوشته های خویش را داخل موضوعات ساخته شده بنویسید و منتشر کنید. به دسته نوشته ها > افزودن بروید. در این دسته می توانید برای نوشته خویش تیتر، متن و عکس و هر چه که در آنجا می بینید اضافه کنید. سپس دکمه انتشار را بزنید.

به بخش فهرست ها بروید و موضوعات خویش را به فهرست یا همان منوی وبسایتتان اضافه کنید. این آموزش طراحی تارنما وردپرس وقتی لذت تقسیم تر می شود که اولین وبسایت خود را به این ترتیب ایجاد کنید.

در نظر داشته باشید هر سررسید که بخواهید میتوانید نوشته ها را در سایت خود ویرایش یا منزه کنید. حتی میتوانید به جای زدن دکمه انتشار، به نوشته زمان دهید تا بعدها خودش منتشر شود. خودتان این بخش را کشف کنید!

ستون کناری سایت
در ستون یا ستون های کناری وب سایتتان میتوانید بخش های مختلفی ایجاد کنید. خیلی از این دسته ها مثل واپسین مطالب، آرشیو و… به چهره پیش فرض در وردپرس وجود دارند و خیلی امکانات سایر برای افزودن به ستون کناری تارنما با نصب افزونه ها چهره می گیرند.

البته برای استفاده از این ویژگی، قالب نصب شده شما در وردپرس باید ستون کناری داشته باشد، که معمولا قالب های خوب دارند.

به بخش نمایش > ابزارک ها (Widgets) بروید.
در این تقسیم شما میتوانید باکس هایی که بیچارگی دارید را در ستون های مشخص وبسایت خویش که آنجا هستی دارند Drag & Drop کنید.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: