نوشته شده توسط : ساحل

ز روز اولی که گوگل متولّد شد “کلمات کلیدی” اصلی‌ترین موردی بود که در وسط همه معیارهای گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو به آن پروا شده است. خب طبیعی هم هست چون وظیفه اصلی گوگل (نمایش نتایج) بر پای بست، کلماتی است که کاربران در باکس گوگل، جست‌وجو می‌کنند.
بنابراین برگزیدن درست این کلمات، نیازمند پژوهش محیط کلمات کلیدی قبل از راه اندازی وبسایت یا کسب‌وکار اینترنتی خودمان است. اما بریم سراغ مواردی که پیش از انجام این پیشه باید به آن‌ها توجّه اخص داشته باشید.

تحقیق پیرامون واژه ها کلیدی (Keyword Research)
اگر بخواهم خیلی ساده و خودمانی، مفهومیافتن بهترین واژه ها کلیدی را بیان کنم، باید بگویم:
تحقیق و گزینش در باره کلماتی که کاربران مورد هدفِ ما برای رسیدن به محصولات یا خدمات ما در موتورهای جست‌وجو (با تمرکز بر گوگل)جست‌وجو می کنند، یافتن بهترین کلمات کلیدی گفته می‌شود که این امر به شدّت در تعیین استراتژی محتواییِ برند ما، کارایی خواهد داشت. (خیلی کوتاهی و کلّی بخواهم بگویم، راهبرد محتوایی یعنی شیوه برنامه‌ریزی و گزینش صحیح موضوع برای محتوا برای رسیدن به اهدافمان)

تهیه لیستی از کلمات کلیدی مورد هدف
توصیه می‌کنم که این پیشه را با کمک چند نفر از اعضای اصلیِ شرکت یا تیم خود سپریدن دهید.
به این ترتیب که با ذهنی مفتوح و فراغ بال، بعید یک میز نشسته و یک نفر را سرپرست نگارش این کلمات کنید.
سپس هر فرد باید خودش را به جای یک مشتری بگذارد و اینطور تصوّر کند که اگر او به جای فردّ جست‌وجو کننده در گوگل بود، چه کلماتی را برای رسیدن به محصولات شما، تایپ می‌کرد (به همین سادگی)
شروع کنید به نگارش این واژه ها و تعداد آن را به نزدیک ۱۵ الی ۲۵ کلمه برسانید. (این واژه ها در واقع اصلی‌ترین کلمات مورد هدفِ شما برای بهینه سازی محسوب می‌شوند)

با این کلمات انتخابی، یک عبارت بسازید
بسیار خوب تا به اینجای شغل شما کلمات کلیدی باره قصد خویش را نوشته‌اید. حال برای هر کلمه، یک یا چند عبارتی که اندیشه می کنید مشتری شما در گوگل جست‌وجو می‌کند را بنویسید:
به عنوان نمونه فر کنید واژه ما “اتوماسیون بازاریابی” است، عبارات ما چنین می‌شود:

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
نحوه پیشه با افزار اتوماسیون بازاریابی
انواع اتوماسیون بازاریابی چیست
بهترین ابزارهای اتوماسیون اداری
این سوژه را برای هر واژه کلیدی، اتمام دهید و لغایت می‌توانید عبارات مورد قصد بسازید. البته برای اتمام این شغل می‌توانید از امکان Google Suggestions پیشنهاد‌های گوگل کاربرد کنید.
از کلمات پیوسته گوگل کاربرد کنید
برای تکمیل لیست عباراتی که دربرگیرنده واژه ها باره منظور شما است، به امکان “کلمات مرتبط” گوگل مراجعه کنید. با وارد نمودن هر عبارت در باکس جست‌وجوی گوگل، بعد از نمایش نتایجِ حاصل شده، چندی کلمات مرتبط با آن عبارتی که در گوگل جست‌وجو کرده‌اید، در پایین صفحه، قابل مشاهده است.
این‌ها به راستی همان عباراتی هستند که کاربران، در گوگل جست‌وجو می‌کنند و همانندی زیادی با عبارت باره نظر شما دارند.

تهیه یک ترکیب خوب از Head Term‌ها و Long Tail‌ها
بسیار خوب پیش درآمد پروانه بدهید لغایت مفهوم واژه ها کلیدی Head و Long را خدمت شما بگویم.
به عباراتی که عموماً از یک یا دو واژه ساختن شده، Head Term‌ها گفته می‌شود که معمولاً اینگونه واژه‌ها، زیاد کلّی و عمومی هستند و بیشتر توسّط کاربرانِ اینترنتی جست‌وجو می‌شوند.
در مقابل، عبارات Long Tail را داریم که به عبارات کلیدیِ آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی “دم دراز” شهرت دارند و به راستی از ۳ کلمه یا بیشتر برپایی شده‌اند. این گونه عبارات، سرچ کم‌تری دارند اما بسیار هدفمندتر و دقیق‌تر از کلمات Head هستند.
مثلا عبارت “خرید کفش” یک عبارت Head محسوب می‌شود چرا که بسیار کلی است. ولی عبارت “خرید کفشِ ورزشی برای پیاده روی” یک عبارت دم دراز است که اگر صفحاتِ وبسایتِ فروشگاهی شما، روی چنین عباراتی سئو شود، قطعا مشتریان باره قصد اکثریت خواهید داشت. (به احتمال بیشتری خرید رخداد می‌افتد)
بنابراین، کوشش کنید که ترکیبی از هر دو، یعنی هم عبارات کوتاه و هم عبارات دم طویل را تهیّه کنید و در فرآیند بهینه سازی خویش پیمان دهید.

کلمات منتخب را از عقیده میزانِ چشم وهمچشمی رسیدگی کنید
تا به اینجای شغل ما باید لیستی از واژه ها و عبارت کلیدی داشته باشیم که در گام‌های گذشته، موفّق به جمع آوری آن‌ها شده‌ایم. حال باید میزان رقابت این کلمات را مورد رسیدگی پیمان دهیم.
در پروسه بهینه سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو، زیاد مهم است که رقیبان شما، الی چه اندازه روی کلمه کلیدی مورد هدفتان، پیشه کرده‌اند. هر اندازه که میزان رقابت، روی واژه ها کلیدی دشوارتر باشد، پروسه سئو هم برای رسیدن به نتایج دلخواه سخت‌تر خواهد شد.
بهترین راه، به کارگیری ابزارهای بررسی چشم وهمچشمی کلمات کلیدی است که گرد از بهترین این ابزارها، KWfinder است که با زبان فارسی، کاملا سازگاری دارد. البته ابزارهای زیادی برای یافتن بهترین واژه ها کلیدی وجود دارد که با جست‌وجوی عبارت “free keyword research tools” در گوگل، می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.
به طور کلّی سعی کنید از کلماتی ابتدا کنید که رقابت کمتر و بازدید بالاتری دارند و اینکه کلماتی را در بالای فهرست بهینه‌سازی خویش پیمان دهید که رقبای شما، توجه زیادی به آن‌ها نداشته اند. این یک فرصت عالی برای شماست که با به کارگیری این نقاط ضعف، در کنار دیگر رقبای خود، به تکاپو و افزایش درآمد برسید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بحران‌‌های بشری همواره آثار وخیمی بر وضع سلامت عمومی جوامع بر جای گذاشته‌‌اند؛ اما شواهد می‌‌گویند بحران اقتصادی ناشی از دنیاگیری کووید ۱۹ در حال پیش‌‌راندن جهان ما درون ورطه‌‌ی خطرناک‌‌تری است.

بی‌‌شک دنیاگیری کووید ۱۹ در وهله‌‌ی اول یک بحران سلامت به‌‌شمار می‌‌آید؛ اما حال‌‌و‌‌روز بازارهای جهان نشان می‌‌دهد که این معضل به‌‌سرعت، شکل یک بحران اقتصادی را به خود گرفته است. البته این اولین‌‌بار نیست که دنیا دچار یک بحران اقتصادی می‌‌شود؛ ولی این‌‌بار وضعیت کمی متفاوت است.

در اواسط قرن بیستم، جهان با بحران‌‌هایی نظیر سقوط وال‌‌استریت در سال ۱۹۲۹ و شوک نفتی در سال ۱۹۷۳ مواجه شد. بحران‌‌های مشابهی نیز در شرق آسیا، اتحادیه‌‌ی جماهیر شوروی و آمریکای لاتین رخ داد. در اوایل قرن بیست‌‌ویکم، بحران مالی تازه‌‌ای گریبان جهان را گرفت و با درنوردیدن بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا، در سال ۲۰۰۸ به اوج خود رسید. تمامی این بحران‌‌ها به‌‌دقت مورد مطالعه قرار گرفتند و بااینکه اقتصاددانان و سیاسیون به‌خاطر تفاوت در دیدگاه‌‌های ایدئولوژیک خود، توافق‌‌نظر چندانی در نوع واکنش به اتفاقات یادشده نداشتند؛ اما دستکم گزینه‌‌هایی متنوعی به‌‌عنوان حق انتخاب پیش روی آخود می‌دیدند.

مطالعات بحران‌‌های اقتصادی با منشا بیولوژیکی نیز سابقه‌‌‌‌ای طولانی دارند. در مقاله‌‌ای به‌‌نام «اقتصاد شیوع: بحران‌‌های مالی و دنیاگیری» به تاریخچه‌‌ی این نوع بحران‌‌ها از زمان فروپاشی نظام بانکی در دهه‌‌ی ۱۹۲۰ میلادی پرداخته شده است. با این حال، مفاهیم پیشین، بیش‌‌تر بر رفتارهای انسانی دلالت دارند؛ رفتارهایی که تحت تأثیر بیانیه‌‌ها و اقدامات دولت‌‌ها هستند. البته نمی‌‌توان چنین مفاهیمی را بی‌‌اهمیت تلقی کرد؛ کمااینکه یک توئیت فردی مانند ترامپ در نیمه‌‌ی شب واقعا ممکن است بتواند کل بازارهای مالی را به‌‌سوی سرازیری سقوط سوق دهد. با این حال، چنین مفاهیمی نمی‌‌توانند کوچک‌‌ترین تأثیری روی نوع رفتار یک ویروس داشته باشند؛ ویروسی که فارغ‌‌از جنجال‌‌های سیاسی و اقتصادی جهان ما سیر طبیعی رفتار بیولوژیکی خود را در پیش گرفته است.

حدود یک دهه‌‌ی قبل، دولت‌‌های جهان دست‌‌به انجام چند آزمایش بزرگ‌‌مقیاس روی توده‌‌ی مردم زدند. هرکدام از این دولت‌‌ها تصمیم گرفتند که آیا پیاده‌سازی سیاست‌‌های ریاضت اقتصادی ردر کشورهای درگیر بحران مالی امری عملی است یا خیر. نتیجه‌ی این سیاست‌ها چنین بود که بسیاری از شهروندان کشورهای متاثر که پیش‌‌از این کاملا احساس امنیت می‌‌کردند، در شرایط جدید دچار نوعی احساس ناامنی و تزلزل شده بودند. این مردم به‌‌خاطر احساس عدم‌‌امنیت شغلی، اقتصادی و حتی غذایی به‌‌مروز شروع به کاهش هزینه‌‌های جاری خود کرده بودند.

کووید 19 بحران اقتصادی

مقاله‌های مرتبط:

کشورهایی مانند یونان، ایتالیا، اسپانیا (و بعدها بریتانیا) که سیاست‌‌های ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته بودند، به‌مرور با افت وضعیت سلامت عمومی مواجه شدند. این شرایط که در اصطلاح با نام «بیماری ناامیدی» شناخته می‌‌شد، گاهی به مرگ‌‌ومیرها و خودکشی‌‌های ناشی از سوءمصرف الکل و مواد مخدر منجر می‌‌شد. برآوردها نشان می‌‌داد که درنتیجه‌‌ی بحران مالی سال ۲۰۰۷، تعداد خودکشی‌‌ها با افزایشی ۱۰ هزار موردی مواجه شد. در بریتانیا که پیش‌‌تر کسی با مفهومی نظیر ذخیره‌‌ی غذایی آشنا نبود، موارد روزافزونی از تلاش برای ذخیره‌‌سازی مواد غذایی ضروری ازسوی مردم مشاهده شد. وضعیت تا انجا پیش رفت که در چندین کشور نظیر ایالات متحده و بریتانیا، روند روبه‌‌رشد امید به زندگی نیز تقریبا متوقف شد.

بروز چنین بحرانی با پیامدهای سیاسی نیز همراه بود. بسیاری از مردمی که پیش‌‌تر مشارکت فعالانه‌‌ای در انتخابات سیاسی داشتند، براثر فشارهای ناشی از ریاضت‌‌های اقتصادی دست از مشارکت مدنی کشیدند و این به‌‌بهای بدترشدن وضعیت سیاسی کشورهایشان تمام شد. با این حال، همه‌‌جای جهان دچار چنین وضعیتی نشد. برخی از کشورها نظیر آلمان، هلند (و بریتانیا تا پیش از انتخابات عمومی سال ۲۰۱۰) با رد سیاست‌‌های ریاضت اقتصادی، تلاش خود را برای تحریک دوباره‌‌ی اقتصاد و حمایت از کشورهای آسیب‌‌دیده‌‌ی حوزه‌‌ی اسکاندیناوی آغاز کردند. در بسیاری از کشورهای اروپایی، یک همبستگی مستقیم میان افزایش نرخ خودکشی و بیکاری شکل گرفت؛ درحالی که در برخی دیگر این همبستگی شکسته شد. مواد استثنا شامل کشورهایی می‌‌شد که تلاش داشتند با تسهیل شرایط استخدام مجدد بیکاران و حمایت از بی‌‌خانمان‌‌ها، روحیه‌‌ی امید را به مردم خود تزریق کنند.

خیزش بحران اقتصادی در دنیای پساکرونا

امروزه سیاستمداران باید علی‌‌رغم اطلاعات ناقص دردسترس خود، دست‌‌به انتخاب‌‌های سختی بزنند. خودقرنطینگی کارگران و مشتریان، تعطیلی کارخانجات و فروشگاه‌ها و منع برگزاری رویدادهای ورزشی و تفریحی همگی بخشی از اقداماتی هستند که باید برای مهار ویروس انجام گیرند. هم‌‌اکنون بسیاری از سیاستمداران به متخصصان سلامت عمومی روی آورده‌‌اند تا به آن‌‌ها در بحران پیش‌‌رو یاری برسانند. نمونه‌‌ای از این رویکردها را می‌‌توان در قبول‌‌مسئولیت دکتر آنتونی فاوچی در دولت ایالات متحده یا حضور محسوس‌‌تر دکتر کریس ویتی، مدیر و مشاور ارشد علمی دولت بوریس جانسون در دولت بریتانیا مشاهده کرد. این تغییر رویکرد به‌‌خصوص باتوجه به رفتارهای پیشین سیاستمدارهای کشورهایی نظیر بریتانیا و ایالات متحده کاملا قابل‌‌تامل است.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347506/coronavirus-next-economic-crises/



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گلکسی اس ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra) به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ و مدرن‌ترین گوشی ساخته‌شده توسط این شرکت مدتی پیش معرفی و به بازار عرضه شد. سامسونگ گوشی‌هایش را همواره در دو مدل عرضه می‌کند؛ در یکی از آن‌ها شاهد تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ با نام اکسینوس هستیم و دستگاه دیگر از تراشه‌ی اسنپدراگون ساخت کوالکام بهره می‌گیرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند اس ۲۰ اولترا توانسته است از لحاظ فروش فراتر از انتظارات سامسونگ ظاهر شود و این غول کره‌ای صنعت موبایل را متعجب کند. 

مدلی از گلکسی اس ۲۰ اولترا که از تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ استفاده می‌کند، طی چند وقت اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده است. براساس گزارش کاربران، این نسخه از گوشی عمر باتری خوبی ارائه نمی‌دهد و به‌شدت داغ می‌کند.

همچنین مدتی پیش کاربری دیگر با انتشار ویدئویی در توئیتر نشان داد که سیستم فوکوس دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا با مشکلاتی جدی مواجه است. ظاهرا روند مشخص شدن مشکلات جدید گوشی قرار است همچنان ادامه‌دار باشند؛ به‌تازگی باگی جدید در گلکسی اس ۲۰ اولترا کشف شده است که ظاهرا باز هم به نسخه‌ی اکسینوس دستگاه مربوط می‌شود.

همان‌طور که در تصاویرِ منتشرشده می‌بینید، در برخی شرایط خاص، سایه‌ای سبزرنگ روی صفحه‌نمایش گلکسی S20 اولترا ظاهر می‌شود که اصلا وجهه‌ی خوبی ندارد. با درنظرگرفتن زمان رسانه‌ای شدن این مشکل، احتمال می‌دهیم بروز آن در گلکسی اس ۲۰ اولترا به به‌روزرسانی نرم‌افزاری امنیتی جدید ماه آوریل که به‌صورت OTA در دسترس قرار گرفت مربوط باشد. خبر خوب این است که با ری‌استارت کردن دستگاه، سایه‌ی سبزرنگ از بین می‌رود؛ اما خبر بد این است که سایه‌ی موردبحث در شرایطی خاص مجددا روی صفحه ظاهر می‌شود.

مشکل نمایشگر گلکسی S20 اولترا سامسونگ

کاربران گوشی سامسونگ اخیرا با انتشار پست‌هایی انتقادی نسبت‌به این شرکت در انجمن‌های رسمی اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌دانند دلیل بروز سایه‌ی سبزرنگ چیست. در حال حاضر بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که مشکل موردبحث وقتی ظاهر می‌شود که آن‌ها نرخ نوسازی (رفرش ریت) صفحه‌نمایش گوشی را روی بالاترین حد (۱۲۰ هرتز) نگه می‌دارند و روشنایی را به زیر ۳۰ درصد می‌آورند. با این حال به‌نظر می‌رسد بروز سایه‌ی سبزرنگ در سرتاسر محیط داخلی گوشی رخ نمی‌دهد و صرفا محدود به اپلیکیشن‌هایی نظیر سامسونگ Pay، دوربین، ماشین حساب، اسنپ‌چت، تلگرام، گوگل کروم و بازی پابجی موبایل است.

تاکنون دلیل اصلی بروز سایه‌ی سبزرنگ در صفحه‌نمایش مدل اکسینوس گلکسی S20 اولترا مشخص نشده است؛ اما احتمالا این مشکل به نرخ نوسازی مربوط باشد

از طرفی شاهد مجموعه‌ی دیگری از گزارش‌های منتشرشده توسط کاربران هستیم که به بیان جزئياتی بهتر درمورد نحوه‌ی بروز سایه‌ی سبزرنگ در نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌پردازند.

به‌نظر می‌رسد سایه‌ی موردبحث وقتی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که نرخ نوسازی آن به‌هنگام باز بودن برخی اپلیکیشن‌های خاص، از ۱۲۰ یا ۹۶ هرتز به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد مشکل موردبحث می‌تواند به اپلیکیشن و عدم پشتیبانی آن از نرخ نوسازی بالا مربوط باشد. عدم پشتیبانی اپلیکیشن از نرخ نوسازی بالا باعث می‌شود به‌صورت خودکار نرخ نوسازی صفحه‌نمایش کاهش یابد و مشکل یادشده بروز پیدا کند.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد مشکل صفحه‌نمایش گلکسی S20 اولترا، نرم‌افزاری است

همچنین به‌نظر می‌رسد برخی مشکلات دیگر نیز می‌توانند باعث و بانی بروز سایه‌ی سبزرنگ باشند. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، مدل اکسیوس گلکسی اس ۲۰ اولترا طبق ادعای کاربران با مشکل داغی بیش از حد مواجه است؛ داغ شدن بیش از حد گوشی (بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) یا رسیدن باتری به زیر ۵ درصد نیز می‌توانند اثراتی روی بروز مشکل سایه‌ی سبزرنگ بگذارند. ناگفته نماند دو معیار یادشده یعنی داغی بالای ۴۰ درجه و باتری زیر ۵ درصد باعث می‌شوند نرخ نوسازی به‌صورت خودکار به ۶۰ هرتز کاهش پیدا کند. کارشناس رسانه‌ی سم‌موبایل در گزارشی جداگانه گفته است گلکسی اس ۲۰ او در عین داشتن ۶۰ درصد باتری، وقتی دمایش به بالای ۴۰ درجه افزایش پیدا کرده، با این مشکل مواجه شده است. افزون بر این موارد گفته می‌شود سایه‌ی سبزرنگ گلکسی اس ۲۰ اولترا تنها هنگامی دیده می‌شود که درصد روشنایی نمایشگر روی پایین‌تر از ۳۰ تنظیم شده باشد. مجددا خاطرنشان می‌کنیم که مشکلات یادشده تاکنون از سوی کاربران مدل اسنپدراگون اس ۲۰ اولترا گزارش نشده‌اند.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347539/samsung-galaxy-s20-ultra-exynos-990-green-tint/



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بهترین ساعت های هوشمند سال 2020 برای خریددانش و فناوریبهترین ساعت های هوشمند سنه 2020 برای خریدشاهین محمدی30 سپتامبر 20191 نظر3
با پروا به افزایش خرید ساعت های هوشمند تصمیم گرفتیم الی به شناسایی بهترین ساعت های هوشمند در سنه 2020 بپردازیم لغایت شما تجربه بهتری از خرید برترین ساعت های هوشمند داشته باشید.

ساعت­های هوشمند از وسایل جانبی گوشی­ های هوشمند هستند، بهترین ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۰ که البته بعضی از آن­ها بدون احتیاج به گوشی هم کار می­ کنند. صحیح است که می­توانند به شما سررسید را نشان دهند، اما کارهایی دیگر مشابه گوشزد قرارها و روزهای مهم، گزارش سطح سلامتی شما و حتی پرداخت پول قهوه ای که صبح می­خرید هم از کارهایی است که می­توانند اتمام دهند.

امروزه بهترین ساعت­ های هوشمند کارهای زیادی سپریدن می ­دهند، مثل سرچ کردن در اینترنت با به کارگیری صدای شما، پیدا کردن موقعیت مکانی شما با به کارگیری GPS یا حتی پروا تپش قلب شما.

اوه، و اینکه بعضی از آن­ها به راستی یه ساعت خفن هستند که روی دستتون ببندید و با مد روز قبل بروید. در نوشتار پایین سعی کردیم بهترین ساعت های هوشمند جهان را با پروا به سطح توان و کیفیت ساخت و طراحی قشنگ گزینش کنیم.

برای این شغل ساعت­های هوشمند بسیاری تست شدند. اپل واچ Apple watch جدید که مدت کوتاه است وارد بازار شده، ساعت Samsung هم عقیده خیلی­ها رو به خودش جلب کرده و همینگونه ساعت مخصوص گوگل با اسم Wear OS.

در باره هر ساعت مواردی همانند دیزاین، عمر باتری، مشخصات، قیمت و دیگر موارد بررسی شد. در پایان لیستی که به ترتیب چشم وهمچشمی از بهترین است تهیه شد.

بهترین ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch
گلکسی واچ - بهترین ساعت های هوشمند سنه 2020 برای خرید
سیستم عامل: Tizen OS

عملکرد روی: Android, iOS

صفحه نمایش: 1.2″ or 1.3″ 360 x 360 Super AMOLED

پردازشگر: Dual-core 1.15GHz

سایز باند: 22mm or 20mm

حافظه: 4GB

طول عمر باتری: 4 روز برای 46 میلی­متری، کمتر برای ساعت 42 میلی­متری

روش شارژ: وایرلس

IP rating: 50 m

Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth, LTE (for extra)

مزیت: عمر باتری قابل پروا – قابلیت چرخش مفید

عیب: شارژر احسان نداره – Bixby عالی نداره

بهترین ساعت هوشمندی که می­توانید در حال آماده بخرید از شرکت سامسونگ است. این ساعت Galaxy watch نامیده می­­ شود. در مقایسه با سری­های قبلی همین ساعت یعنی Gear Sport و Sear S3 که در سنه 2017 وارد بازار شده بودند، این ساعت پیشرفت­های بسیاری داشته است.

ما ساعت ارشد با صفحه 46 میلی­متری را آزمایش کردیم که باتری آن 4 روز دوام دارد حتی اگر شما مدام از آن کاربرد کنید. این به راستی خارق­العاده­اس، چرا که خیلی از ساعت­های این لیست با هر بار شارژ نزدیک یک روز عمر باتری دارند.

برنامه­های موجود در ساعت محدودتر از Wear OS یا Watch OS هستن.اما سامسونگ ساعتی را در پسندیدن شما پیمان داده که برای فعالیت­های ورزشی و تناسب اندام طراحی فوق­العاده­ای داره. سایر ویژگی­های این ساعت هم قابل توجه هستند.

بهترین ساعت های هوشمند برای خرید: Apple Watch 5
واچ سری 5 بهترین ساعت هوشمند اپل - بهترین ساعت های هوشمند سال 2020 برای خرید
سیستم عامل: watchOS 6

عملکرد روی: iOS

نمایش: 1.78″ OLED

پردازشگر: Apple S5

سایز باند: با توجه به سایز ساعت متغیر است

حافظه: 32GB

طول عمر باتری: 1 روز و 36 دقیقه

روش شارژ: وایرلس

IP rating: Water-resistant to 50m

Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth, NFC, LTE

مزیت اپل واچ سری 5: صفحه همش صریح است – حافظه بیشتر

عیب: درازا عمر ناچیز باتری – گران بودن

ساعت هوشمند اپل که به گفته خیلی ها از بهترین ساعت های هوشمند دانشمند است در صدر این چشم وهمچشمی نیست. ولی اگر شما گوشی آیفون دارید این بهترین ساعتی است که می­توانید بخرید. وانگهی کار کردن با ان شبیه به گوشی آیفون است.

پیشرفت­های عظیمی در آن دیده نمی­­شود، اما مهمترین تغییر آن این است که برخلاف ساعت­های پیشین که صفحه در ان­ها خاموش می­شد این ساعت صفحه­ای همیشه صریح دارد. این بدین معناست که دیگر نیازی نیست برای دید صفحه ساعت حتما آن را تکان دهید.

طراحی ان شبیه به اپل واچ 4 است. ولی صفحه نمایش آن بزرگتر شده و در سایزهای 40 و 44 میلی­متری وارد بازار شده است.

هر ویژگی که انگاشت کنید برای تناسب اندام و سلامت نیاز است یک ساعت داشته باشد در اپل واچ 5 خواهید یافت. در ضمن دربرگیرنده مانیتور ECG، GPS tracking، پروا ضربان قلب و حتی اغلب است.

اگر به دنبال بهترین اپل واچ می­گردید، این همان است. البته این بهترین ساعت هوشمندی نیست که می­توانید برای ان پول بپردازید.

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ: گلکسی واچ اکتیو 2
واچ اکتیو 2 بهترین ساعت هوشمند سامسونگ - بهترین ساعت های هوشمند سال 2020 برای خرید
به عقیده من یگانه از بهترین ساعت های هوشمند برای خرید، ساعت هوشمند جدید کمپانی سامسونگ می باشد.

البته این را هم باید ذکر کنیم که این ساعت از زیباترین ساعت های هوشمند به حساب میاد و طراحی خاصی دارد.

مزیت­ها: طراحی عالی – Rotating digital bezel، و قیمتی خوب

معایب: قابلیت­های کمتر – در iOS عملکردهای محدودتری نسبت به اندروید دارد

سامسونگ یک ساعت خیلی خوب و ورزشی را از سری ساعت های گلکسی واچ Galaxy Watch دارد که روشن­تر است می­تواند با دیگر ساعت­ها چشم وهمچشمی کند. گلکسی واچ اکتیو 2 با صفحه نمایش 1.2 اینچی 360 در 360 با درخشش و زیبایی ویژه خود، ظرافت خاصی روی دست دارد. حس راحتی به دست می­دهد.

این ساعت کل ویژگی­های مورد بیچارگی برای محاسبه تناسب اندام شما را شامل می­شود. شدت تپش قلب، سنسور ECG، و برنامه سلامت برای پروا خواب و استرس شما را داراست.

این ساعت چندان هم ارزان نیست، ولی با پروا به تاثیر بالای ان در برابر برخی دیگر از ساعت­های هوشمند واقعا بها احسان دارد.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مطمئنم در همین لحظه، از کسی خوشتان می‌آید و دلتان می‌خواهد او هم از شما خوشش بیاید! اکنون بگویید ببینم برای جلب توجهِ او چکار کرده‌اید؟ آیا طبیعی رفتار کردید یا مانند دائم تابلوبازی درآوردید؟ اووه! خواهشمندم نگویید رقیب عشقی هم دارید چون شغل سخت می‌شود…

نه اشتباه نکنید، این یک نوشتار عاشقانه نیست! بلکه کاملا در مورد سئو و بهینه سازی سایت است. می‌دانستید وب سایت شما هم یک موجود زنده است و به یک رابطه عاطفی با گوگل نیاز دارد؟! ولی دشوار اینجاست که گوگل جان دلباخته زیاد دارند و بدست آوردن دل ایشان کمی دشوار است. فقط یک مهرۀ مار به اسم سئو می‌تواند وب سایت شما را در چشم گوگل عزیز کند!

من در این مقاله روشنگری می‌دهم که سئو چیست و چگونه مشتریان وب سایت شما را چند مساوی می‌کند. در ضمن تکنیک های سئو و انواع خدمات سئو را هم به شما می‌گویم. این مقاله جدیدترین راهنمای سئو در سال ۲۰۱۹ است. با خواندن آن همین امروز رِل می‌زنید!

سئو چیست؟
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. آوش تک یعنی بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو. در اغلب سایت‌ها می‌خوانید که سئو یکسری دستورالعمل است که با اجرای آنها شدامد به سایت شما هدایت می‌شود. یعنی سایت شما رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو کسب می‌کند و تندتر نمایش دیتا می‌شود. ولی من فکر می‌کنم سئو ما فوق این حرف‌هاست. سئو بیشتر شبیه به یک مکتب فکری است که به ما می‌آموزد چطور با دیگران ارتباط پایدار کنیم.

سئو چه کاربردی دارد؟
سئو یعنی شما حرف مخاطبانتان را بشنوید و نیاز آنها را فهم کنید. سپس به نیاز آنها پذیرش بدهید لغایت یک رابطه بینتان شکل بگیرد. با این کار آنها به شما علاقمند می‌شوند و از شما خرید می‌کنند. اینطوری مشتریان شما زیاد می‌شود و گوگل تشخیص می‌دهد که تارنما شما سودمند است بعد آن را بالاتر نمایش می‌دهد. وقتی هم وب‌ سایت شما در نتایج گوگل بالاتر باشد، کاربران بیشتری شما را می‌بینند و فروش شما اغلب می‌شود. این چرخه سئو اسم دارد. خسته شدید؟ اصلا بگذارید از اینجا به پس قصه گلاب خانم را برایتان تعریف کنم. موافقید؟

گلاب خانم اهل کاشان بود. درست همانند سهراب! پس از اینکه ۴ فرزند او ازدواج کردند و به تهران آمدند، او فقط شد. ولی گلاب خانم یک پیرزن غر‌غرویِ خانه‌نشین نبود! او بمب انرژی بود و دائم کاری برای انجام دادن پیدا می‌کرد. ۱۰ سال قبل او شروع به دوختن روسری‌های محلی کاشان کرد. کار و بارش هم خوب بود. هر روز با دوستانش بساطشان را راز گذر پهن می‌کردند و حرف می‌زدند. اما اکنون که مشابه قدیم نیست و کسب و کار گلاب خانم دیگر رونق گذشته را ندارد. سایر کسی برای خرید کردن به گذر نمی‌آید. تمام رفقا گلاب بانو هم فروشگاه اینترنتی زده‌اند و او دوباره فقط باقیمانده است…



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

استفاده از باتری‌‌ها برای حل مشکل تولید متناوب منابع تجدیدپذیر بسیار پرهزینه خواهد بود؛ درحالی‌که فناوری مطمئن‌‌تر و نام‌‌آشنای دیگری برای این معضل دردسترس است: PtG یا فناوری برق-به-گاز.

 

تاکنون قوانین و مصوبات بسیاری در کشورهای جهان باهدف تأمین ۱۰۰ درصدی برق عاری از کربن تدوین شده است که آخرین نمونه‌‌ی آن‌‌ها را در ۲۰ انجمن از ایالت‌‌های یوتا و ویرجینیای آمریکا شاهد بوده‌‌ایم. اما پرسش اینجا است که آیا واقعا می‌‌توان انرژی موردنیاز کل اقتصاد مدرن را باکمک انرژی الکتریکی پاک تأمین کرد؟ و اگر چنین چیزی ممکن است، بهترین منابع و فناوری‌‌های انرژی برای رسیدن‌‌به این هدف کدام هستند؟

سال‌‌هاست که فعالان حوزه‌‌ی انرژی با چنین پرسش‌‌هایی دست‌‌وپنجه نرم می‌‌کنند، اما از زمان تصویب برنامه‌‌ی محرک اقتصادی پیشنهادی ایالات متحده با نام Green New Deal، مباحث مربوط‌‌به این حوزه باشدت بیش‌‌تری در محافل سیاسی پیگیری می‌‌شود. حال با تعریف چشم‌‌اندازهای سخت‌‌گیرانه‌‌تر در کنترل انتشار گازهای گلخانه‌‌ای، بسیاری از حوزه‌‌های مختلف اجرایی می‌‌خواهند پاسخ مناسبی برای این پرسش‌‌ها بیابند.

در مرحله‌‌ی نخست، باید نگاهی به مسئله‌‌ی پیش‌‌روی خود بیندازیم: چگونه باید شبکه‌‌ی برق خود را با حداکثر ظرفیت ممکن از منابع تجدیدپذیر بهره‌‌برداری کنیم؟

مسئله‌‌ی اصلی، تغییرپذیری است. میزان تولید انرژی برق درنیروگاه‌‌های مبتنی‌‌بر سوخت‌‌های فسیلی می‌‌تواند بسته‌‌به میزان تقاضا به‌راحتی افزایش یا کاهش یابد؛ درحالی‌که منابع تجدیدپذیری مانند انرژی خورشیدی، بادی و برقابی چنین قابلیتی ندارند. میزان تولید این منابع (به‌‌خاطر ماهیت طبیعی آن‌‌ها) کاملا متغیر است. دسترسی به انرژی خورشیدی تنها طی روز و در ساعات غیرابری مقدور است و از سوی دیگر، میزان وزش باد و بارندگی نیز طی فصول مختلف سال به‌‌شدت نوسان دارد. در کنار همه‌‌ی این موارد، میزان تولید از چنین منابعی طی سال‌‌ها و دهه‌‌های متوالی غیرقابل پیش‌‌بینی است.

کنترل چنین حجمی از تغییرپذیری در منابع تجدیدپذیر از عهده‌‌ی اپراتورهای شبکه‌‌ی برق خارج است؛ بنابراین باید به‌‌فکر ایجاد نوعی سازگاری‌‌پذیری با این معضل باشیم. البته تاحدودی می‌توان نوعی هم‌‌پوشانی میان منابع انرژی خورشیدی، بادی و برقابی ایجاد کرد. زمان‌‌هایی که آسمان آفتابی نیست؛ معمولا وزش باد بیش‌‌تر است. بنابراین با برخورداری از یک سیستم انتقال قدرت مناسب، می‌‌توان انتظار داشت چیزی بین ۶۰ الی ۸۰ درصد از برق کشوری مانند ایالات متحده را باکمک منابع تجدیدپذیر تأمین کرد. اما اگر بخواهیم از این هم فراتر برویم، هزینه‌‌ها به‌‌شکل تصاعدی افزایش خواهند یافت. از این رو، جهان نیازمند به‌کارگیری روشی دیگر برای پرکردن این خلا خواهد بود.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347129/100-percent-renewable-energy-ptg/



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سرویس همیار تپسی خدمت جدیدی است تا خرید یا انتقال کالا برای افراد بدون نیاز به خارج‌شدن از خانه انجام شود.

 

با شیوع ویروس کرونا در کشور، خرید و انتقال کالاها به امری دشوار تبدیل شده است. همین موضوع خریدهای آنلاین و همچنین، انتقال کالاها را سخت کرده است. تپسی سرویسی از فردا ارائه می‌کند که می‌توان با بهره‌گیری از آن، وظیفه‌ی انجام خرید را به راننده‌ی تپسی سپرد و کالاهای مورد نظر را از راننده در محل منزل دریافت کرد. 

سرویس جدید تپسی که «درخواست همیار تپسی» نامیده می‌شود، از طریق اپلیکیشن تپسی در دسترس است؛ شیوه‌ی درخواست آن بدین‌گونه است که پس از انتخاب گزینه «درخواست همیار تپسی»، با مشخص کردن مبدا خرید و مقصد خود (خانه)، می‌توان لیست خرید را در اختیار سفیر تپسی قرار داد تا به جای کاربر خرید کرده و کالاهای خریداری شده را به او تحویل دهد.همچنین در صورتی که شهروندان نیاز به حمل بسته ​​یا کالایی از جایی به جای دیگر دارند می‎توانند از سرویس همیار تپسی استفاده کنند.

سرویس «همیار تپسی» ابتدا به‌صورت آزمایشی در تهران راه‌اندازی می‌شود و به‌زودی در شهرهای دیگری هم در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.این اقدام می‌تواند ضمن رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، به افزایش درآمد سفیران تپسی کمک کند که به دلیل کاهش ترددهای شهری، بخشی از درآمد خود را از دست داده‌ و با مشکلات مالی روبه‌رو شده‌اند.

از اقدامات تپسی با شروع بیماری کوید 19 می‌توان به افزایش سطح ایمنی و اصول بهداشتی خدمات سفر، با اطلاع‌رسانی و ارائه‌ی نکات بهداشتی به سفیران و ارائه‌ی بسته‌های حاوی مواد ضدعفونی کننده به آن‌ها اشاره کرد. همچنین، امکان انجام مشاوره و دریافت نکات بهداشتی و سلامتی برای سفیران نیز با اختصاص یک خط تماس ویژه فراهم شده است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347181/tap30-help-stay-home/



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()