سئو چیست؟ راهنمای کامل سئو برای مبتدی‌ها در سال ۲۰۱۹
نوشته شده توسط : ساحل

مطمئنم در همین لحظه، از کسی خوشتان می‌آید و دلتان می‌خواهد او هم از شما خوشش بیاید! اکنون بگویید ببینم برای جلب توجهِ او چکار کرده‌اید؟ آیا طبیعی رفتار کردید یا مانند دائم تابلوبازی درآوردید؟ اووه! خواهشمندم نگویید رقیب عشقی هم دارید چون شغل سخت می‌شود…

نه اشتباه نکنید، این یک نوشتار عاشقانه نیست! بلکه کاملا در مورد سئو و بهینه سازی سایت است. می‌دانستید وب سایت شما هم یک موجود زنده است و به یک رابطه عاطفی با گوگل نیاز دارد؟! ولی دشوار اینجاست که گوگل جان دلباخته زیاد دارند و بدست آوردن دل ایشان کمی دشوار است. فقط یک مهرۀ مار به اسم سئو می‌تواند وب سایت شما را در چشم گوگل عزیز کند!

من در این مقاله روشنگری می‌دهم که سئو چیست و چگونه مشتریان وب سایت شما را چند مساوی می‌کند. در ضمن تکنیک های سئو و انواع خدمات سئو را هم به شما می‌گویم. این مقاله جدیدترین راهنمای سئو در سال ۲۰۱۹ است. با خواندن آن همین امروز رِل می‌زنید!

سئو چیست؟
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. آوش تک یعنی بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو. در اغلب سایت‌ها می‌خوانید که سئو یکسری دستورالعمل است که با اجرای آنها شدامد به سایت شما هدایت می‌شود. یعنی سایت شما رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو کسب می‌کند و تندتر نمایش دیتا می‌شود. ولی من فکر می‌کنم سئو ما فوق این حرف‌هاست. سئو بیشتر شبیه به یک مکتب فکری است که به ما می‌آموزد چطور با دیگران ارتباط پایدار کنیم.

سئو چه کاربردی دارد؟
سئو یعنی شما حرف مخاطبانتان را بشنوید و نیاز آنها را فهم کنید. سپس به نیاز آنها پذیرش بدهید لغایت یک رابطه بینتان شکل بگیرد. با این کار آنها به شما علاقمند می‌شوند و از شما خرید می‌کنند. اینطوری مشتریان شما زیاد می‌شود و گوگل تشخیص می‌دهد که تارنما شما سودمند است بعد آن را بالاتر نمایش می‌دهد. وقتی هم وب‌ سایت شما در نتایج گوگل بالاتر باشد، کاربران بیشتری شما را می‌بینند و فروش شما اغلب می‌شود. این چرخه سئو اسم دارد. خسته شدید؟ اصلا بگذارید از اینجا به پس قصه گلاب خانم را برایتان تعریف کنم. موافقید؟

گلاب خانم اهل کاشان بود. درست همانند سهراب! پس از اینکه ۴ فرزند او ازدواج کردند و به تهران آمدند، او فقط شد. ولی گلاب خانم یک پیرزن غر‌غرویِ خانه‌نشین نبود! او بمب انرژی بود و دائم کاری برای انجام دادن پیدا می‌کرد. ۱۰ سال قبل او شروع به دوختن روسری‌های محلی کاشان کرد. کار و بارش هم خوب بود. هر روز با دوستانش بساطشان را راز گذر پهن می‌کردند و حرف می‌زدند. اما اکنون که مشابه قدیم نیست و کسب و کار گلاب خانم دیگر رونق گذشته را ندارد. سایر کسی برای خرید کردن به گذر نمی‌آید. تمام رفقا گلاب بانو هم فروشگاه اینترنتی زده‌اند و او دوباره فقط باقیمانده است…





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: